S K O R P I O N S O L A R

Moderskänslorna växer

Publicerad 2014-10-26 07:05:30 i Första trimestern, Graviditet,

Vaknade till klockan 06 och kände mig pigg, på en söndag... Nåväl, drömde återigen att vi fått en tösabit. Det var en så verklig och mysig dröm. Jag kände moderskänslorna hela vägen in i kroppen, hur extremt rädd jag var om den lilla och hur jag kunde kolla på hon i timmar utan att tröttna. Det var så otroligt häftigt! Vi hade glömt att köpa en mössa till stackarn så det var dagens mission, och jag var så otrolig rädd att hon skulle frysa i sin bilbarnstol så jag bäddade ner hon i filt efter filt efter filt, fastän hon även hade en varm och go overall under. Ja, jag har ju hört att det är redan nu den börjar, den ständiga oron. I dagsläget oroar vi oss för att förlora den lille, när graviditetens månader passerar allteftersom dyker nya obligatoriska orosmoment upp för att inte tala om "verklighetens oro" då barnet väl är fött. Jag drömmer liksom till och med om hur orolig jag är för att vår lilla ska fara illa och frysa. 

Efter vårt besök hos barnmorskan kändes allt lite verkligare. Den rädslan att förlora barnet och inte riktigt våga hurra förrän v12 passerat blev en aning mindre, istället skapades ett lugn hos mig där jag allt eftersom börjar förstå att det är sant! Jag ÄR gravid!!! Att en människa växer i mig och kommer resultera i en bebis i slutet på maj. En bebis som kommer förändra livet för alltid för både mig och Pär, och det känns så galet rätt! 

Jag vill nu bara belysa att vilket kön det blir spelar noll roll! Jag har drömt två gånger att det blev en tjej och vissa säger att det säkert är sanndrömmar då jag drömt sådana förr, men själv har jag väldigt svårt att ens gissa vad det är för någon sprätt som växer i mig just nu. Jag ska vänta några månader till, när
magen börjar synas och jag börjar "lära känna" den lille mer, då kommer jag ge mig på en gissning. Haha, alltså gud det är inte klokt! Kan det vara SANT! Jag kan säga det hundra tusen gånger och ändå förstår jag inte riiiiiktigt. 

JAG ÄR GRAVID
JAG ÄR GRAVID
JAG ÄR GRAVID
JAG ÄR GRAVIIIIIIIIIIIIIID!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela