S K O R P I O N S O L A R

Zzzzzznark

Publicerad 2014-10-27 19:41:23 i Första trimestern, Graviditet,

Något som är bland den största omställningen enligt mig gällande att vara gravid är tröttheten. Jag har liksom inte ens energi att lägga en liten tanke åt att göra annat än att sova, inget känns relevant eller ens möjligt. När jag väl under dessa veckor hittat på annat än att ligga i sängen så har det varit någon som kommit med förslag och zombiejag har tvingat mig själv upp ur bädden! Aldrig att jag själv skulle lyckas komma på något att göra. Det är som att kroppen känner vad den behöver allra mest (sömn) och sätter därför sig kanske lite i skydd genom att avaktivera alla tänkbara tankar som kan leda till någon form av aktivitet! Det positiva i denna trötthet är att jag somnar väldigt lätt, bara jag blundar ba pooff (haft stora problem med det förr) och sover till och från väldigt djupt (även om jag fortfarande vaknar väldigt ofta varje natt) Den biten känns som en stor gåva! Det negativa är helt enkelt att inte orka med annat, då det finns så mycket jag både skulle vela och borde göra. 

Men no stress, det sägs vara bra att sova när kroppen är trött, och ljuset i tunneln är att tröttheten sägs försvinna någorlunda efter v 12:) Då kanske vi kan gå på en och annan dejt kompisar!

Nu hörni är klockan 19.40 och jag ska SOVA! 😂 Godnatt fina!

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2014-10-27 21:25:15

Aha, det förklarar varför jag är sååååå trött😘😜

Postat av: Mamman

Publicerad 2014-10-27 21:25:16

Aha, det förklarar varför jag är sååååå trött😘😜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela