S K O R P I O N S O L A R

Jag tror bebis vill titta ut tidigare.... Pfft.

Publicerad 2015-04-30 10:00:35 i Graviditet, Trejde trimestern,

Igår bestämde jag mig trots allt för att stanna hemma från skolan. Helt rätt att lyssna på kroppens signaler ibland. Hamnade helt utmattad med yrsel och sura uppstötningar i sängen iprincip hela dagen. När jag väl tänkte att jag var piggare bestämde jag mig för att åka med Pär till Media market och kolla in en telefon till honom. Piggare, nja. I bilen kunde jag endast stirra rakt fram, spelades musik fick jag huvudvärk och tittade jag åt sidan ville jag kräkas. Väl inne i butiken ville jag bara ut! En sak som slog mig igår är att dagen jag fick reda på att jag var gravid var ett av mina första tecken i kroppen en konstig brusande yrsel som jag tidigare aldrig upplevt. Exakt samma grej är det som kommit tillbaka nu. Har läst att det är vanligt att en börjar må dåligt igen och drabbas av diverse jobbiga krämpor såhär i slutet på graviditeten, men det gör mig inget för snart är bebis här! Förstår ni att det bara är 24 dagar kvar till BF?! :) 
 
Personligen har jag haft en känsla av att bebisen kommer komma tidigare. Skrattar lite åt mig själv och tänker att de flesta gravida tänker säkert så, eller? Hur har ni som är eller varit gravida tänkt och hur blev det? Syster K skrattade iallafall då jag berättade om känslan och sa att hon kände precis likadant men gick ändå över typ 11 dagar. Varför jag tänker så är nog för att jag känner mig redo och för att kroppen börjar bete sig lite tokigt nu. Bebisen fixerade sig i tid, har molnvärk lite nu och då, toabesök något vissa dagar att det inte är klokt (nr2....), ilningar, känner kissnödighet fastän jag just kissat och ingen droppe kommer, sover allt sämre, illamående, yrsel, tröttare, mm. Det är nog bara att acceptera att så ska det vara flera veckor innan, haaaaaaa. :) Längtar. Minns att jag för några månader sedan längtade till det bara skulle vara 30 dagar kvar, och nu är det mindre än så men bara för att det är så nära så vill jag gärna ha det liiiiite närmare. Typiskt va. Imorgon går vi in i rätt månad, bara det är ju galet stort! 
 
Nåväl. Nu tickar klockan, tid hos barnmorskan strax! 
Här nedan ser ni bilder från igår, v 37 (36+2)
Bra kagge
För att inte tala om korvfingrar. Härligt hur hela kroppen väljer att svälla 😂




 

Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2015-05-01 20:28:16

Ledsen stt säga det men jag kände prick likadant.. Och ungen kom ut 8 dagar efter beräknat datum 😄 haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela