S K O R P I O N S O L A R

Magsjuk och gravid

Publicerad 2015-02-26 15:27:51 i Andra trimestern, Graviditet,

Att vara magsjuk och gravid är inget jag vill rekomenderar någon. Pjuuuuh! Stackars bebis som ska måsta känna då hela mammas mage drar ihop sig för att totalt tömmas, för att inte tala om att ligga i den bakteriefyllda kroppen och höra ljudet inifrån och ut. Fyfan stackars liten! Och att som gravid ligga och ha ont i magen som vid kräksjuka, känna hur den bubblar och är totalt ur balans och så kombinerat med en vaken sprattlande livlig bebis som gör att bubblandet känns dubbelt så mycket. Ojojoj. Svårt att hålla inne kräkningarna. Men nu verkar tack och lov det värsta vara över, jag börjar få i mig blåbärssoppa och vindruvor så både jag och bebbe får energi :) 

Sedan lillbaby kom till magen har någonting växt sig så starkt mellan mig och Pär. Det är helt otroligt! Vi var såklart hur kära som helst innan, men ändå är det som att vi har en ännu starkare kärlek till varandra nu. Vi går igenom något stort ihop och har under denna graviditet växt in i varandra på något oförklarligt vis, lärt känna varandra ännu mer och det är så himla fantastiskt. Kärlek till den gossen! Och kärlek till lilla bebisen vår ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela