S K O R P I O N S O L A R

Angående mat

Publicerad 2015-11-30 08:02:05 i Graviditet,

Tack för era komentarer! Jag känner själv lite liknande som de flesta beskriver; någon form av separationsångest att hon ska sluta heltidsammas. Känns liksom så skumt att ge henne något annat, lite som att jag lurar henne haha sjukt konstig känsla. Men gällande H: 
Hon har fått smaka någon tesked ditt som datt och blivit sjukt peppad allt eftersom så för typ två tre dagar sedan köpte jag hem gröt som hon fått äta lite mer av, igår typ en halv portion. Hon älskar verkligen att få smaka och vi har väl någon form av liknande tanke att hon kanske kan få ett mål gröt om dagen som start. I detta hem går hennes sömn upp och ner månad för
månad (utveckling hit å dit) där hon mu för tiden oftast bara vaknar två ggr (med fåtal undantag) så känns som oavsett om hon får annan mat eller ej så ställer hennes kropp nu in sig på att äta mindre på nätterna och sova "mer"/vakna mindre. Så vi får se hur vi gör helt enkelt. Det funkar så bra att amma henne i sängen när hon ska somna för då samlar hon sig, får pyjamas, vi släcker ner och hon ammas och blir lugn och somnar oftast ganska snabbt och gott. Skulle vi sätta in gröt där så känns det som hon skulle bli så uppivarv då hon blir det så fort hon fattar att hon ska äta något med sked  haha. Så troligen blir det gröt på morgonen, kanske. HUR SOM intressant att höra era komentarer och tankar! Ska kolla in Amningshjälpen och sådär. Fördel med någon ny måltid om dagen är att Pär få bli involverad på ett annat sätt vilket känns bra på många sätt och ur många synvinklar.  Nåväl, vi får se hur vi gör! 
H gos med pappa 





Kommentarer

Postat av: Göteborgaren (isabelle from nu!)

Publicerad 2015-11-30 09:17:01

Jag skrev om gröt på kvällen men för att förtydliga ger jag henne typ på 1 msk ca 1 1/2 timme innan sovdags och sen ammar jag henne innan sovdags också :) för samma här hob blir uppspelt av maten och lugn av amning så det hade inte funkat stt ge som sista mål i nuläget :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela