S K O R P I O N S O L A R

Mat gör mig glad

Publicerad 2015-10-29 20:17:28 i Graviditet,

Hej! Hjälp mig! Jag är så fruktansvärt less på att alltid äta samma. Jag älskar att laga mat men sista månaderna har det blivit så fantasilöst när vi handlat. Aldrig riktigt orka tänka kreativt och aldrig heller hunnit planera särskilt! Men! Nu är det dags för förändring! Har köpt en receptbok som är alldeles tom, men den ska minsann fyllas på nu med er hjälp! Bjussa på era bästa recept, goda som billiga som dyra, lättlagat som hundra år senare-lagat, nyttigt som onyttigt! ALLT! 

Ps. Jag är "vegetarian" (äter fisk) men låt inte det hindra er, är det kött i rätterna ni tipsar om kan jag utan problem bara hitta en motsvarighet som är vegetarisk! ( ex kyckling-> quornfilé ) 

👌👌👌👌👌

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2015-10-29 21:32:53

Detta har jag aldrig lagat men fyfan vad gott jag tror det är. http://www.vegomagasinet.se/portfolio-galleries/4250/

Postat av: LSL

Publicerad 2015-10-29 22:20:19

Den där grytan med tonfisk, paprika, fetaost och annat...har du käkat den här? Om inte så får vi boka in middag för det. Så får du receptet sen om det duger.

Svar: Käkat en med feta och tonfisk! Inte paprika? Men det låter goooott och bra! Vet ju att efterrätt är vanligt förekommande hos er för att inte tala om gött kaffe så why not liksom;) duger inte middagen duger något annat😅😂🎉❤️👌
Evelina Sandström

Postat av: Mamman

Publicerad 2015-10-30 11:13:14

Åååå jag drömmer om din goda mos och kyckling jag blev bjuden på:))) och.... Vilken gooood sås😜😘

Postat av: Julia

Publicerad 2015-10-31 00:38:20

Min absoluta favvo just nu är couscoussallad! Och till detta påhitt behövs följande;

Couscous som en kokar i buljong
Blandsallad
Sparris och sugarsnaps som steks i olja och salt
Fetaost som ska smulas
Grillad kyckling (eller valfritt..)

Blanda allt i en stor skål och ät gärna med en pestovinegrätt eller balsamvinäger! MMMHM! Ba vattnas i munnen av tanken.

Svar: Lät skitgott!! Ska äta någon dag! Att koka couscous i buljong är ju grymt!
Evelina Sandström

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-01 17:45:23

Majsplättae med keso och fetaoströra. En klar favorit här hemma ☺

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela