S K O R P I O N S O L A R

Träffa barndomskompis

Publicerad 2016-04-21 08:37:00 i Graviditet,

Igår besökte jag, Pär och Hedvig min barndomskompis med familj i deras hus. Jag och Peter var som två tvillingar i högstadiet men slutade av någon anledning ses efter det, så var så jäkla jäkla roligt att träffas nu igen och prata ikapp. Skitkul att även träffa hans fruntimmer som det känns som att jag känner men faktiskt inte gör, och deras lilla Rut! Vilket supergäng! De bjöd oss på en asgod halloumisallad och kaffe och vi bjöd på några konstiga kakor och ica-majskrokar, ha! :D Hedvig älskar ju att träffa nya barn och röja med nya leksaker,men hon är ju en aning stor och en aning stark och har dessutom börjat fräsa som ett lejon typ, så alla barn blir typ rädd för henne haha. Otaktiskt eller? Hon kanske vill visa vem som bestämmer men forsätter hon så kommer hon vara utan vänner i skolan haha söta vilda frö! :D 

Dom bor i ett gammalt hus som de renoverat gärnet. När en ser utsidan kan en inte ana vad som väntar på insidan. SÅ jäkla bra jobbat, skiiiiiitfint! Och vilket drömläge till plats; just vid en sjö, i en by lagom långt från stan. Där kan vi bo konstaderade jag och Pär i bilen påväg hem. Tror bestämt vi får anlita dessa krigare om vi själva en vacker dag köper ett hus som behöver fixas ;) De kan sin grej vill jag lova :D


Finns ett foto på mig och Peter när vi var några månader gamla, så himla roligt att vi nu har en bild på våra barn som också är födda samma år; några månader gamla <3

Annars då? Allt rullar på i full fart här hemma. Hedvig har börjat stå överallt och får en smärre panik när hon ska ta sig ner från vissa höjder, lite läskigt tycker hon nog. Ta sig upp går bra, ner, nja sådär! Så nu har hon tex börjat klättra på ugnen som ni ser, stolt unge men mindre kul tycker mamman ;)
Vi drar ju utomlands om typ en vecka?! Fattar INGENTING! och det är SÅ mycket som är ogjort! 
1. Vi ska dels packa för resan i Sardinien i 11 dagar.
2. Dels igen packa för tiden vi befinner oss som tre couchsurfers i Umeå tiden innan vi flyttar till Tärna (Är bostadslösa hela maj typ)
3. Dels igen packa undan allt vi inte vill lämna i lägenheten till de som ska hyra av oss i andra hand
4. Dels igen städa hela lägenheten för "utflytt"
5. Dels igen packa kartong för kartong det vi vill ha med till Tärna
6. Sortera bebiskläder gärnet så jag kan låna ut till vänner som får bebisar.
 
HAHA! Vilket skämt. Det löser sig dock alltid ;) Nå? Varför bloggar jag!? Ni ser ju hur mycket jag har att göra (Pär jobbar typ 150% nu dessutom så han hinner inte lyfta många fingrar här hemma) Ungen sover, jag måste börja arbet!
 

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-04-22 16:42:57

Ni kan komma och bo hos mamman och tobbe🐡🐡🐡🐡

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela