S K O R P I O N S O L A R

Att vara ledig eller ledig

Publicerad 2016-02-21 14:05:39 i Graviditet,

När känner du som mest att du varit ledig, tex haft helg? Ofta tycker jag att en har en sådan hets att hinna göra så mycket som möjligt när en är ledig. Liksom åh måste träffa massa vänner, passa på att ta fika, att käka middagar, hälsa på! Fara ut på äventyr! All in for the win!!!!! Typ! Men ofta går helgerna  fort när en gör saker (sådant jag skrev om nyss) från morgon till kväll. Så när väl jobballvaret ska börja igen kan en känna att va? Redan? Jag som nyss fick helg!:( 
i dessa dagar har jag dock gjort tvärtom. Alltså inte gjort sådär jättemycket! Ändå träffat någon vän igår och någon iförrgår men hunnit med minst halva dagen hemma, och idag till och med hela dagen hemma (än så länge). Och wow säger jag bara! Tiden går inte lika fort men jag gillar det verkligen! Idag har jag hunnit med såååå mycket som annars så ofta skjuts på för en vill göra annat "skojigare" istället. Sådant som kan frambringa en gnutta ångest var gång en stiger in genom dörren hemma "fan varför städar jag inte undan den där hörnan med burkar, åh jag måste skura bordstabletterna någon dag, wow vilken tråkig disk, men oj saker överallt men nu är kl för mycket för att jag ska orka eller hinna börja " nä men ba sånt allmänt städa upp hemma grejs.Alltså! Yes! Snacka om att känna sig mammaledig på rikt! Är ibland bara så skönt att ge lite kärlek till sitt hem! Blir så mycket mer trivsamt! Ibland vill en äventyra till max men ibland vill en bara hinna med allt annat och det känns då minst lika roande! Ibland hamnar jag dock i zombiefällan när jag blir hemma utan inspo eller ork där jag enbart leker med kiddo och när hon sover så bara latar jag mig, kolla instagram tjugoelva gånger osv. Den typen av hemmadag gillar jag inte! Men denna dag yes!
Idag har vi bland annat 
-dansat till reagge 
-läst böcker
-Hedvig har badat
-Hedvig har fått massage
-jag har gjort mat i mängder till henne för att frysa in
-jag har skurat diverse saker i köket och ba städat diskat tjoat osv
-handtvättat
- rensat saker
-vattnat blommor 
- byggt koja 
-skrivit halvt kontrakt 
Osv
Saker bara hela hela dagen! Skitkul! Nu ska jag återgå till kiddo! Pyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela