S K O R P I O N S O L A R

Bajja på toa

Publicerad 2016-02-26 09:51:52 i Graviditet,

Sedan någon vecka tillbaka testade jag sätta Hedvig på toaletten när jag märkte att hon ville göra nr 2. Av med blöjan, upp med barnet på toan. Och där satt vi och väntade med spänning om det skulle gå vägen eller ej. Rätt vad det var så plumsade det och hon gjorde nr 2 för första gången på en riktig toalett. Efter det har vi börjar göra så minst en gång om dagen och hon är inte ett dugg brydd. Hon reagerar liksom inte ens på vad vi gör. Hon bara nöjer sig, sätter sig och pillar lite på toahållarn och kikar runt, och några minuter senare är hon klar! Väldigt praktiskt att slippa torka rent en hel rumpa från skit, och känns som en bra grej att vänja henne vid, förr eller senare. Nu när hon ändå tar det hur bra som helst känns det bra att fortsätta så det inte blir värsta stor grej i framtiden! Japp, det var det. Nu ska jag städa lite för snart kommer Lena Alice och My på besök ❤️

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-02-26 11:23:50

Gullisar😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela