S K O R P I O N S O L A R

Bevara mera!

Publicerad 2016-02-20 21:47:22 i Graviditet,

Från min insta "skorpionsol"Hedvigs bok. Jag älskar när den åker fram. Stunder som nu till exempel. Lugnet här hemma, mysbelys och tankar överallt på sin plats. Att skriva i en bok som ens barn i framtiden själv kommer kunna läsa, om en tid hon själv var med i men inte minns, känns så värdefullt. Jag älskar att bevara, jag älskar att tänka på framtiden och att någon "där och då" kommer läsa det jag här och nu skriver! Alltid älskat sådant. När jag var 10 år skrev jag brev till mina blivande barn i min dagbok "dom kommer säkert hitta och läsa denna" var min tanke. Skrev något i stil med "mamma kommer alltid älska er oavsett vad så även om ni gör några dumheter så vågar ni berätta de för mig!" Berättade även att de kommer få 20kr i veckopeng och 150kr i månadspeng när de nått en viss ålder. Tejpade fast ett foto på mig själv och skrev "mamma idag", för att jag tänkte att de säkert skulle vara nyfikna på hur jag såg ut när jag skrev texten. Berättade även hur jag var, tankar om diverse saker, hur jag såg ut, längd, vikt, problem jag hade osv så de kanske kan känna igen sig själv i mig, deras mor. Tex att jag lätt svettas, och hur jag hanterar det! Allt för att underlätta och hjälpa mina framtida barn. Herregud:) Som sagt, att skriva och bevara, så himla yes! Alltid inne i tiden. 🌟🌟🌟 Idag fick Hedvig i sin bok veta att denna dag är historisk, av anledning att hon för första gången i sitt liv bajsat på toaletten, bara en sådan sak liksom! 😂 Vet ni när ni gjorde nr 2 på dass för första gången? Nä juste! 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-02-21 06:49:23

Haha åh gulle! Jamie bajsade på pottan gör första gången igår & efter att läst det här vill jag också skriva upp det så han vet sen 😃 måste köpa en Jamie-bok.. har en sån där fylla i-bok men mysigt med en hel "dagbok" också ju!

Svar: Haha nä men vilket sammanträffade!🙈 ja men precis jag har också en såndär klassisk bok men är ibland så mysigt att bara skriva allmänt, hur hon är, vad hon gillar att göra, och speciella ögonblick som en vill föreviga som inte platsar i den andra boken:) do it!
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela