S K O R P I O N S O L A R

En resa för livet

Publicerad 2016-02-01 22:31:08 i Graviditet,

Har ikväll sett en resa för livet del 1 och blir hjärtkrossad och förstörd. Fina oskyldiga älskade barn. Kommer helt klart se del 2, 3 och 4 också. Känner enorm tacksamhet över att ha det så bra. På riktigt. Det är sjukt, fastän jag känner mig fattig just nu pengamässigt så är jag som en miljonär i jämförelse med dessa liv. Jag bor i en fyra med min sambo och vår bebis, med tak, riktiga väggar, lås på dörren, rinnande vatten, tv, sängar, soffor, har kläder till mig själv och mitt barn i överflöd och klagar ändå, har god sjukvård runt alla hörn, får pengar för att vara mammaledig, har så mycket mat i kylen att hälften börjar bli gammalt, och det slänger vi mätta och belåtna, utan att uppleva ångest, heeeeerrrrrregud. Vad lever vi i för orättvis värld. Åh. Jag känner enorm tacksamhet att få ha min dotter hos mig varje dag, att hon är min och att jag inte måste fatta ett beslut att lämna ifrån mig henne då så många andra mammor där ute inte har något annat val. Tacksamheten över livet jag lever är så stor att jag nästan skäms. Varför får vi ha det så bra då kontrasten är så kraftig jämförelse med många andra. Orättvisa när den är som störst❤️

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-02-01 22:36:14

Ka, huuuu vad mycket vi har att vara tacksamma över😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela