S K O R P I O N S O L A R

Storhandla , kul! Inte kul?

Publicerad 2016-02-09 21:11:38 i Graviditet,

Jobb jobb jobb. Det är mysigt och kul att vara förskollärare. Igår fick jag alla barnen att bli robotar och idag agerade jag en kompis på fyra år som inte ville klä av sig ytterkläderna själv. Något barn blev så till sig att hen var tvungen att dubbelkolla om den riktiga Evelina fanns kvar i min kropp "visst är det inte på riktigt du är ett barn?" Smälter varje dag över saker barnen säger och gör. Men att jobba med barn gör alltid att jag längtar lite extra till min egen lilla skrutt varje dag, så även om det ger energi att vara bland massa små så ger det än mer att komma hem till sin egna lilla stjärna. Mysiga lilla tjej! Idag hämtade hon och Pär mig på jobbet för att sedan färdas mot storhandling! Jag brukar gilla att handla men idag var jag noll peppad. Dock gick det super och Hedvig är alltid jätteglad när hon får åka kundvagn och kika på allt! Färger på grönsaker, alla speglar, alla människor för att inte tala om alla varor vi handlar som hon så gärna försöker nå och vill hålla i. Medan vi var på bebisavdelningen och skulle köpa blöjor märkte jag hur glad Hedvig blev. Kollade vad hon log så mycket och så busigt åt och det var ett blöjpaket med bilder på glada barn. Kompiiiiisar tänkte nog heddis. Haha. Söta lilla. 

Handlingen gick undan och nu är vår kyl och frys proppad med smarrisbarrismummissaker.fick även skjuts till jobbet idag, sååååå nöjd var jag. Hedvig, mja, mer mysig som hon alltid är när hon äntligen får komma ut (process att klä sig suger, men efteråt, mys!) här fick hon låna sin mormors härliga halsduk, haha så gölli. 

Nä nu ska jag pysa! adjö 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2016-02-10 17:42:20

Alltså ja har smått panik av att S ska börja förskola i höst.... Redan... Men TÄNK om hon skulle få en lika engagerad förskollärare som dig, drööööm!

Svar: Men TACK fina du!!!
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela