S K O R P I O N S O L A R

Smoothie för stora och små

Publicerad 2016-01-28 08:25:27 i Graviditet,

Alltså ja, till att börja med. Denna flaska (bild nedan) äger. Det är inte den Hedvig är van att äta ur och den har en annan nappform än hennes vanliga flaska då denna på bilden är lite rundare och hårdare. Det är svårare för henne att få ut vätskan ur denna! Det är toppen, den nyttjar jag tex när jag måste duscha och Hedvig måste roas med något på skötbordet. Då får hon den flaskan med lite vatten i att latja med! = unge länge road.

Och nu imorse åt hon bröstmjölk till "frukost" och nu då jag ska äta frukost så gjorde jag smoothie till både H och mig själv. Perfekt, fylla flaskan med smoothie och ungen är road samtidigt som hon får i sig smarrigheter samtidigt som jag kan äta utan ett barn som också vill ha. Hon älskar nämligen att äta! Direkt vi äter vill hon också äta! Så mja, bra lösning.
Blir dock så ledsen för vi köpte hem klämmispåsar som är tomma. Alltså som en själv ska fylla! Och dessa har bara försvunnit spårlöst?! Kan ej hitta dom! Jag som var så uuuuberpepp på göra egna klämmisar i dom till H! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela