S K O R P I O N S O L A R

Suget efter godis när inget finns hemma

Publicerad 2016-01-24 21:08:13 i Graviditet,

Hatar det enorma suget efter godis när det inte finns hemma, ha!!! Men lika bra! Hade jag alltid haft godis hemma hade jag ätit det varje dag, utan tvekan. Ingen karaktär! Ofta känns det därför bra (inombords) de gånger jag inte kommer hem med fem kilo godis, men just precis ikväll är jag besviken på mig själv! Varför shoppade jag inte loss på sockerhyllan idag?😝 Har världens galnaste sug efter sött, socker, godis, lösvikt!!!! Allt som inte är megamörk choklad... Vad gör en inte för att minska suget? Vispade grädde och öste ner lite vaniljpulver tinade bär och slevade ioch avslutade kalaset med finriven mörk chokke. Mjo, funkade helt OK med bär och grädde, fastän jag inte var sugen på mörk chokke allsnu är jag asmätt och ganska tillfreds. Pär spelar spel och Hedvig sover. Den lilla busan valde att vara vaken länge ikväll. Ibland beter hon sig bara så lustigt så vi inte kan behålla allvaret längre. Ikväll drog hon filten över ansiktet och började sparka som ett tok med benen till filten åkte ner igen, sedan gjorde hon det om och om igen. Över ansiktet, spark spark spark, filt borta från ansiktet och ungen meganöjd. Tillslut tog Pär bort filten i hopp om att hon skulle sluta latja och börja slappna av och försöka somna, men då blev hon bara ledsen och besviken. Haha. Hon är bara så fantastiskt rolig hela tiden! Älskar verkligen att vara med henne och känner mig lyckligt lottad som får vakna med na varje dag. Min lilla trollunge! Nu börjar hon allt mer stå på alla fyra, misstänker att krypning inte är långt bort nu. Så spännande. Fastän vi längtar till första stegen/krypen framåt så försöker vi njuta av tiden nu då hon är kvar där vi satt ner na 😂👍 
Med mat runt munnen och i magen är hon som gladast (helst gärna med mer mat på en sked påväg mot munnen)



Kommentarer

Postat av: my

Publicerad 2016-01-25 16:50:29

japp, skulle baka hallon och blåbärsmuffins nyss, tog fram alla ingredienser satt på ugnen osv MEN inget strösocker :(((((

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-01-25 17:49:49

Tänk.. Vad du får till något gott av "inget"😜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela