S K O R P I O N S O L A R

Frukost är livet

Publicerad 2016-03-19 08:36:28 i Graviditet,

Jag har troligen skrivit det förr men skriver det isåfall igen; något jag älskar är långa frukostar! När jag jobbar kliver jag upp så jag alltid har ca 30 min tid på mig att äta frukost, minst! Oavsett tid när jag börjar nästan! Dagar jag är mammaledig brukar jag alltid förbereda min frukost lite på morgonen, som idag kokade jag ägg och gjorde en smoothie (färsk ananas, ingefära, citron, apelsin, kiwi, banan och lite vatten MMMM) som jag sedan ställde i frysen samt förberedde kaffekokarn! Därefter fixade jag frukost till Hedvig och lekte och tjoade med henne. När hon blev trött la jag henne för sin fm-vila och slog därefter på kaffekokarn, fram med smoothien och fixa äggmackor! Halleluljah moment! Egentid lägger jag mer än gärna på frukost i lugn och ro ☺️

Vad är ett måste till mina äggmackor?Jo! På mina äggmackor är jag konstigt beroende av kryddor! MÄNGDER! Sedan jag träffat Pär har det eskalerat! Potatiskrydda finns det en som heter och den är knallorange och så jäkla god! Sedan lite citronpeppar och dill 😂
Vad är uppskattat då jag dricker kaffe? 
Jo rätt typ av kopp! Jag kan stå och välja kopp i tio minuter, typ, nästan. Ha! Helst av allt vill jag att koppen ska vara tunn, och smal! Alltså! Inte bred? Har tyvärr inte "den optimala koppen" hemma, men tunnheten på koppen här nedan är lagom! Gillar smala koppar för då håller värmen längre! Tycker det är mysigt och gott! Sedan med eller utan öra är en historia i sig det med. HerrejeHur dricker jag smoothien?
Ja, sedan jag köpte mina "smoothieflaskor" så smakar plötsligt smoothien hundra ggr bättre! Jag tycker verkligen det är kul då en får till rätt känsla! 🙈☺️
Roligt med sånahär personliga krav och önskemål, alltid olika folk prioriterar och önskar! Men det är ju bra, då blir troligen alltid någon nöjd 😝

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Postat av: my

Publicerad 2016-03-19 09:13:49

jag sitter och stressar i mig världens godaste frukost för jag måste till skolan, skulle egentligen varit där om 15 min men har ej ätit klart eller gått ut med astird..

Svar: Mardröm!!!! 😂😩
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela