S K O R P I O N S O L A R

Hedvig

Publicerad 2016-03-28 08:56:10 i Graviditet,

Hedvig Hedvig Hedvig. Vår lilla stråle som blir allt snabbare i krypet och som under senaste veckan utvecklat en något bestämd sida! Ahhhh skrattar nästan ihjäl mig inombords då hon tar fram sin arga röst (låter typ som ett lejon haha) och uttrycker känslan i kroppsrörelser. Detta sker tex när (inte alltid men ibland):
- vi lyfter upp henne för att byta blöja 
- hon försöker dela en pappersbit som inte "ger med sig" (hon älskar att dela toapapper i tusen bitar)
- när vi förflyttar henne från matstolen till tvättstället (om Hedvig fick bestämma vore livet en enda stor obegränsad buffé, så när maten är slut blir hon aldrig riktigt supernöjd än hur mätt hon är😂✌️) 
- när vi tar av henne något olämpligt hon lyckats få tag på.

Det är minst sagt häftigt att se hur en liten människa utvecklas och uttrycker sig allt mer med hela kroppen som verktyg. Är glad att hon har lite jävlaranama i sig!👍🎈Bästa sakerna att göra just nu:
- riva ut böcker från bokhyllan 
- krypa under bordet 
- kika genom saker likt glasögon
- dra i sladdar
- leka med alla vuxenskor
- riva sönder toapapper
- riva i tidningar
- äta 
- öppna lådan med plastpåsar och riva ut allt (öppna allt hon kan är drömmen)
- leka inne i badrummet 
- rida på pärs axlar och bli jagad av mig

Nu sover barnet och sambon och jag har egentid med gofrulle och en ny serie syster K tipsat om då hon hörde mina önskemål på typ av serie, The Fosters



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela