S K O R P I O N S O L A R

Det enkla livet

Publicerad 2016-06-02 08:04:51 i Graviditet,

Dethär med att vara mammaledig. Jag är så tacksam och glad för att jag har möjlighet att vara det. Skräms av tanken hur det är i många andra länder. Trots min tacksamhet är det så ofta jag glömmer. Så ofta jag bara "är", mitt i det liksom. Dagarna rullar på och det är som att jag tar det förgivet att ha det såhär latjo ta-dagen-alltid-som-den-kommer. Plötsligt kommer stunder då jag tänker på hösten och inser att jag kommer jobba heltid då, liksom helt och hållet annorlunda. Inte alls så alla dagar ligger helt i mina händer, och tiden jag kommer träffa Hedvig då?! Shit så lite det kommer bli om dagarna. Nä, jag kan erkänna att det ska bli otroligt kul att jobba i höst, äntligen som utbildad förskollärare, men jag älskar detta liv också och försöker njuta av varje dag nu lite extra! Fint att avsluta mammaledigheten med sommar😊☀️❤️

De senaste dagarna har vi varit hemma i Umeå. Eller, en och en halv dag sammanlagt typ. Vilken glädje jag känner över alla i min omgivning alltså! När vi kom fram drog vi till mamma och sov där (tar typ 4,5h att köra till Umeå från tärna). Vädret var helt magiskt så vi var tvungen att gå ut och hylla havet lite en aningens lyx att ha havstomt som min mor och hennes sambo har😍dagen efter skulle jag på intervju och Pär jobba, så mamma (som bor en bit utanför umeå) tog Hedvig. Egentid nästan hela dagen för mig, det var häftigt! 😁nästan pirrig i kroppen den dagen haha. Började med att åka till Ellen, min kära gravida vän som jag lärde känna på universitetet. Shit så gött hon bjöd på! Hon pratar skånska så allt hon säger låter dessutom hundra gånger godare än det kanske är "ska du ha en fralla?" Alltså man ba MMMMM... Frukost, snacka om graviditet, förlossning och bara ta igen, yes mysigt!sedan vandrade vi ner på stan, hetta!!!! Käkade lunch med min barndomskompis Lena och hennes lilla skrutt Alice vid älven. (Ellen bor där på andra sidan älven så var nära och bra promenad 😀) Så härligt! Fick lite tid över att busa med Alice mer än vanligt nu också då jag ej behövde ha hand om ett eget barn. Gosan vad jag diggar henne❣ Brukar säga att jag är hennes moster, herrejissus blodssläkt eller ej, vi är släkt Alice 😊😁☀️❤️ Blev nervös och besökte dass flera gånger under dagen innan intervjun. Herregud?! Jag som är så social och lättsam! Blir alltid nervös när jag ska prestera, säger tokiga saker och blir allmänt bara konstig. Känns det som. Vet liksom att jag är en bra förskollärare, men att "sälja sig själv" är sjukt svårt tycker jag. Ah! Jag är bättre på att bara leverera in action 😂 nåväl, efter intervjun tänkte jag besöka min farmor på sjukan som opererat sig, men då det inte passade just då så mötte jag upp lite fler vänner på stan. Stefan! Känt honom många år nu och han är så enkel och skön, och så Milla som jag mest lärt känna ute i svängarna innan barntiden, men som också fick barn i samma veva som mig, lilla söta Lovis! Första gången jag träffar lilla L och hon var minst sagt busig och social! Så kul! Och så Gustav, också en barndomskompis vill jag säga?! Fast vi lärde känna varandra i högstadiet! Drack islatte och svettades sönder, också nere vid älven! The place to be i Umeå. 
paparazzi-Stefan tog fina kort på mig och Lovis! efter allt häng och intervju osv så mötte jag upp min syster Kajsa som slutat jobba. Vi letade plats på någon uteservering för att äta lyxig middag men allt var smockfullt! Herregud!:) valde ett bäst ställe och satt oss inomhus ändå. Svalt och faktiskt väldigt skönt när vi väl satt oss! Att äta lyxig middag och dricka en öl, bara tänka på sig själv helt och hållet, snacka vuxensnack med en syster; snacka om lyxigt nu för tiden! Så sjukt trevligt! Självklart köpte vi burgare, känns som en alltid gör det! Smakar så speciellt och gott på "lyxigare" ställen än hamburgerrestauranger. Mätta i magarna begav vi oss ut och köpte en kaffe var och gick.... Gissa var!?! Ner till älven! Haha. Drack kaffe i en fortfarande stekande sol, kryllade med människor överallt och väl på älven kördes massa vattenskotrar, gummibåtar som gled förbi, wakeboard osv osv. Det är Umeå i ett nötskal på somrarna! ❤️

Efter en underbar dag kom vi hem till mor igen och hade en mysig kväll. Hedvig hade träffat massor med kusiner och mostrar under dagen och lekt och haft hur roligt som helst! Kändes bra i mammahjärtat! Älskar min familj och hur alla hjälps åt, hur alla älskar verkligen älskar varandras barn och hur alla tar för sig. Bäst!hedvig paltkoma ser Bolibompa i kungastolen nu är vi tillbaka i Tärnaby och Hedvig sover, Pär likaså. Jag äter frukost på vår nya vaxduk och bloggar, nähä?! Haha. Älskar verkligen denhär egentiden denna tid under dagen. Dricka den där magiskt goda koppen kaffe, mmmm. Kan längta till det på kvällarna när jag ska sova! "Snart får jag mitt kaffe!" 

Ni mammalediga eller pappalediga stjärnor där ute; glöm inte att njuta lite extra för den lyxen! 
Och alla som vill; välkomna att hälsa på i Tärnaby! 
PoK 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela