S K O R P I O N S O L A R

Dagens

Publicerad 2016-05-24 21:57:56 i Graviditet,

Dagens plus har varit den korta stund solen glimtade fram mellan molnen. Så härligt! Blev genast peppad på skaffa utemöbler så det blir mysigt att bara hänga här utanför, med en lekande upptäckande Hedvig intill! 

Dagens yes har varit att en Hedvig som annars varit rätt gråtig och slut på senaste, faktiskt var riktigt nöjd i em. Hon åt bra middag och lekte toppenbra! Så skönt i hjärtat! 

Dagens halleluljah var nyss då jag la mig i gästrummet, första natten på länge utan ansvar eller deltagande i ett vaknade nattebarn (hör dock nu varje litet gnöl, är visst riktigt lyhört 🙈 Får köpa proppar till nästa gång). Har som mamma varit extremt trött sista dagarna pga galet lite sömn, så guld värt med extrarum!

Dagens jippi var att skriva handlingslista över såna lite nya saker jag vill köpa hem. Älskar att göra listor! Känns liksom nästan som listan med alla dess planer osv nästan går att bocka av direkt den skrivits klart. Alltså fattar ni? Det är tillfredsställande att göra en lista för det känns som en kommer framåt. Haha ah.

Dagens upptäckt var Coop! Tog en promenad med vagnen här i Tärna och insåg att det går rätt fort till affärn ändå. Sånt gillar jag! Träffade på vägen glada barn och väl inne sa Hedvig hej till alla, sociala krabat! 

Dagens wow var de fina fjällen jag fick beskåda på vandringen till affären. Så fint! 

Dagens tumme upp var att jag hittade spår att motionera i under sommarn. Måste ta tillvara på naturens fina nu då jag är här!ambulanspappan hemma för bus och lek vid lunch. Vi bor inte i svarta huset utan vi bor liksom bakom min rygg (tänk att jag fotar). Kolla in fjälltopparna där längre bort, ååååååååååå😍grå luva är yes tycker vi!

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-05-24 23:01:31

Längtar tills jag skall komma😘

Postat av: my

Publicerad 2016-05-25 08:47:26

alltså så kul med mycket bloggande!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela