S K O R P I O N S O L A R

☀️

Publicerad 2016-05-26 19:35:18 i Graviditet,

BIG NEWS!!! Hedvig tog sina fyra första steg igår, på fjälle. Så duktig liten stor tjej! Hon älskar att gå och hålla hand (gärna två) men vi övar allt mer på gå själv och igår var hon rekordduktig! Hon tycker också det är väldigt väldigt roligt att öva! 

Idag har jag levt loppan här hemma. Varit galet varmt i solen, liksom 25 grader här i Tärnaby?! Say what! I solen alltså! Gått runt med linne på byn och annars legat och solat, och läst bok, skrivit i Hedvigs bok, käkat lunch och druckit kaffe utomhus medan fröken sov.
 Underbart att bara kunna gå utanför dörrn nästan näck och fläka ut sig i solen! Inte storstan med tusentals människor direkt 😅😎 
På tal om människor. Det bor en hel del flyktingar i Tärnaby och det är så himla fint. Alla verkligen alla säger hej till oss och Hedvig blir så glad av alla barn som cyklar runt. Är en tjej på 9 år som vi träffat två gånger, sista gången sjöng hon en sång på svenska för mig, superstolt och duktig, gav Hedvig ett armband, gick med Hedvig i handen och var hur fin som helst. Älskar hur oblyga alla jag träffat här är! Verkligen försöker kommunicera, om det ej håller verbalt så jobbar vi med kroppen. En stämning jag tycker fattas i Sverige över lag, som jag upplevde i Sardinien när vi var där. (Alla supersociala och framåt; leder till ett glatt samhälle med sammanhållning). 

Ja alltså trots ensamheten (utan alla mina vänner och familj i Umeå) så går dagarna undan. Allt rullar på och jag börjar riktigt stortrivas! Igår var jag ute på en löp-gå-runda i skogen, första gången på minst två år som jag gör något för att motionera igång konditionen (gravid 9 mån med foglossning så blev beordrad att vara stilla, sedan foglossning fram till nyss så haft ont och liksom inte kunnat röra mig FÖR mycket samt helt enkelt prioriterat annorlunda). Det kändes såååå jäkla bra och skönt och kul! En helt annan grej att ta sig ut nu när jag blivit mamma; egentid ni vet ;););) 

Bilder från senaste fin 1 fin 2☀️🌞☀️undersöka världen med pappa är bästa aktiviteten någonsin tycker Hfatta att denna fina natur liksom är bakom husknuten typ typ typ. lovelybäst av allt är det iskalla fräscha drickbara vattnet! Wooooooofixade barnmat i trangiaköket, lyxigt eller vad???

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-05-26 21:27:18

Jag vill också flytta dit

Postat av: Julia

Publicerad 2016-05-27 23:00:46

Sååååå drömmigt alltså! Avis!

Postat av: Lena

Publicerad 2016-05-29 21:02:36

Duktiga Hedvig!!!! 👏🏼👏🏼👏🏼

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela