S K O R P I O N S O L A R

Morrn morrn

Publicerad 2016-05-28 09:10:25 i Graviditet,

Alltså Tärnaby levererar finväder dag ut och dag in, liksom 25 i solen på kvällen! Wow! Men folket här säger att det är extremt ovanligt så jag N J U T E R. 11 grader i skuggan just nu (9.00) helt ok!

Dagarna blir bara bättre och bättre och ibland önskar jag att alla mina nära och kära kunde komma och bo här (alltså i eget hem) bara för att jag vet att Så många av er hade trivts skitbra! 

Igår träffade jag en tjej som heter Malin. Jag skrev i någon mammagrupp om att jag var ny här och hon skrev tillbaka och sa att hon ska till Tärna så vi kunde ses i samma veva, så jäkla kul! Älskar människor som är framåt och älskar spänningen över att träffa nya människor, alltid lika kul! Hennes son är en månad äldre än Hedvig och även om de inte lekte med varandra så mycket så trivdes verkligen Hedvig i sällskapet av ett till barn. Tydligen finns det en hel hög småbarnsföräldrar här i krokarna, yeeees. hade även grillafton här igår, första grillningen för i år! Så fruktansvärt gott! Halloumiburgare, majskolv (fortf på grillen då bilden togs 😉) hemmagjord sås på nytt gott recept och skitgoda klyftor, sedan en öl på det. Jag och Pär njöt och "guuuuuuu"ade i varje tugga för det var så gott. Ser framemot mer grillningar här, har så bra soltid på "vår gård"! Från 11 till kvällen, och hittade en kanonbra grilltidning med inspirerande tips som vi ska testa! 
Mja och annars då? Imorse hade jag och Hedvig en mysig bokstund innan vi klev upp. Söta loppan älskar att öppna böckerna själv 
Nä nu ska jag äta upp min frukost och planera Hedvigs födelsedag!  Men kolla in nedan heta tips till äggmackan:denna majonäs fick jag smaka hos min vän Lena för första gången och ba yeeeees. Hundra ggr godare än alla andra köpes-majos jag ätit! 
Och denna random krydda visade Pär mig på vår första dejt typ. Den ser ful och äcklig ut men smakar chips, haha nä okej inte riktigt men den smakar skitgoooooott! Knallorange och passar så jäkla bra på ägg (varvat med citronpeppar). Ni MÅSTE testa! Finns dock inte alltid i alla butiker men på tex Ica maxi! Unik och underbar;)eftersom vi storhandlade igår så har vi färsk dill hemma! Sker typ aldrig men nu så, så lyxigt gott! (Under dillen skymtar ni den oranga kärlekskryddan)

ADJÖ!

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2016-05-28 10:05:16

Haha TACK för bild på den omtalade kryddan, måste köpa snarast och kommer med en recension när den är smakad!

Svar: SVAR JA!
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela