S K O R P I O N S O L A R

BRÖSTMJÖLK.

Publicerad 2014-12-29 11:35:00 i Andra trimestern, Graviditet,

Ja HEJ! Som rubriken lyder, igår då jag skulle sova kände jag att det blev lite lätt blött på täcket där mitt bröst var. What, kan det vara bröstmjölk? Redan?! tänkte jag och tryckte på mitt bröst för att se om något kom ut, icket. Jag kunde inte riktigt släppa nyfikenheten så efter en kort stund tryckte jag på bröstet igen, och jo minsann ut kom det vätska. Det var en mycket märklig men rolig känsla! Jag började skratta och insikten att jag ska bli mamma blir dag för dag allt större. Nu har jag alltså mjölk/början till mjölk i mina tuttar, det känns helt sjuuuukt. 
 
Här om dagarna kom Pär hem sent en natt, jag låg då och sov och vaknade till och ropade LÅS DÖRREN! Sekunden senare började det röra sig hejvilt i min mage. Bebisen kan ju numera höra, och blev väl troligtvis väckt av mitt höga skrik. Snacka om att jag fick dåligt samvete maximum! Men där har vi återigen en orsak till att det blir alltmer verkligt detta att jag har ett litet växande liv i min mage. Jag har börjat kunna känna när bebisen rör sig, väldigt tydligt inuti magen och ibland om man har tur även utanpå. Det är hur mysigt, magiskt och konstigt som helst! 
 
Igår handlade jag och Pär massa saker på rea på Jysk, bland annat en byrå som bebisens kläder ska ligga i. Ska bli så himla himla himla roligt att vika in alla babykläder, få lite ordning och reda på alla sopsäckar som bara står och väntar. Och imorgon är det UL igen, det riktiga ultraljudet som brukar göras mellan v18-v20 ca. Vi är nu i vecka 20, 19+2. 48.6% av graviditeten har passerat, 144 dagar kvar till beräknad födsel. Tiden springer iväg, och det har jag inget emot ;)
 
Jag vet att jag är lite kass på uppdatera här, men har ju köpt en superfin bok där jag skriver till bebisen om graviditeten, tankar och gud vet allt, och därför glömmer jag ibland bort att jag har nyfikna vänner som gärna också vill ta del av varje litet andetag numera, så jag ska försöka bättra mig!:) Älskar allas engagemang, allas pepp, allas glädje och kärlek. Var ute och träffade kompisar både den 25.e och 26.e och jag fick besvara tusentals frågor om allt som rör graviditeten. Det är kul att folk är så engagerade och nyfikna, även om jag själv kan känna ibland att det vore skoj att snacka om något annat än endast mig och min mage ibland, haha! Nåväl, jag ska inte klaga för jag hade varit precis likadan själv, ni är fina hela högen och jag blir glad av er pepp! Nu ska jag ut och ränna down town, PUSSKRAM




Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2014-12-29 18:49:29

BEEEBIIIS!!
Smakade du på mjölken?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela