S K O R P I O N S O L A R

Babyshower

Publicerad 2015-04-26 22:43:31 i Graviditet, Trejde trimestern,

Här ser ni ett foto på alla som deltog under min Babyshower igår. Mina rara fina vänner, bebis Juni, systrar och mor. Så sjukt bra gäng, tack för att ni gjorde min lördag!
Det började med att jag trodde jag skulle åka till min vän Lena för att ha en lugn dag med hon och hennes mor. Satt i bilen då Pär skjutsade mig, snackade lite med honom i lugn och ro när vi väl var framme, till jag blickade bak och tyckte mig se två av mina systrar. Flög ur bilen och ropade LIIIIIIIIIIIIIIIINDA, men dessa två personer försvann bakom något hus så jag tänkte att jag troligast såg fel. Sa adjö till Pär, och plingade på hos Lena. Innan hon öppnade hörde jag något form av visk, tänkte Vad nu? Ska Lenas mamma öppna eller? Ska dom skämta om att Siv bor där och inte Lena? Varför viskar dom... ha.  Lena öppnade dörren och såg lite uppstressad ut, jag fattade ingenting och steg in med tankar på Var är Siv då? Sekunden efter hoppar en hög med välbekanta ansikten fram med partyhattar och skriker och jag blir helt stum! Fattar INGENTING. Kändes lite som att jag såg i syne. Är alla dessa personer här eller vadå? Var är Siv? Vad händer? Förstod kort därefter att det var babyshower på gång. Sjukt peppad, chockad och överlycklig tjej! 

Här ser ni allt smaskigt de fixat i ordning. Så GALET gott! Jag tänkte när jag var hemma Jag ska inte dricka något kaffe nu, ska spar mig till jag kommer till Lena. Kanske har hon någon kaka vi ska fika också, blir sjukt gott! Men att det var detta som väntade hade jag minsann inte den blekaste om :D Lagom nöjd gravid kvinna kan jag lova! Blir helt rörd över allt engagemang <3
Jag fick massor med fina paket också. Eller, jag och jag..... :D Har inte fotat allt men var både superfina och nödvändiga saker till lillsprätt men också goodiebags som är nödvändiga för mig och för Pär, sådär med glimten i ögat ;) sjuuukt roligt! Känns så galet att bli bortskämt på detta vis, bara få och få och få. Jag satt där som en drottning på en tron. Det lektes även lekar, en av lekarna var Gissa bebis. Då var det foto på nästan alla som var på plats, när de var bebisar. Tävlingen gick ut på att gissa vem som var vem, sjukt svårt men jag kammade hem vinsten! Jävulskt nöjd! En annan var att alla som var på plats skulle med hjälp av ett snöre gissa hur stor min midja är. Skrattade högt åt mångas enorma gissningar! Värst gissning var nog då snöret gick hela tre varv runt min midja! Den tävlingen vann syster Linda som lyckades gissa på pricken så stor som min midja är! Galet snyggt jobbat! Var även en quiz för att se om jag är redo att bli mor, resultatet blev nej..... Haha! Försent känner jag lite på den punkten! 
 
Som ni kan se på sista bilden så fick jag även en bok. I den stod massor med fina ord från dels de som var på plats men också andra fantastiska kvinnor i min omgivning. Råd till en blivande mamma samt varför just jag kommer fixa rollen som en god mor. Det var nog den finaste presenten av dom alla! Har gråtit många tårar till dessa otroliga texter! När boken lades i mina händer på showern började jag gråta. och jag kunde inte sluta!!! Hela mitt ansikte och min hals blev så blöt att en kunnat tro att jag hade en duschstråle mot sig. Grät och grät och grät. Slutade med att en kompis fick läsa högt ur boken för mig haha. 
 
Nu kom Pär hem och jag blev avbruten med kvällsfika! Avslutningsvis så hade jag en helt magiskt fin babyshower. Jätteglad för alla som medverkade och gjorde den så fin som den blev! TUSEN TACK! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela