S K O R P I O N S O L A R

pust

Publicerad 2015-04-29 08:01:30 i Graviditet, Trejde trimestern,

Ibland önskar jag att jag bara kunde skippa skolan sista månaderna. Men det innebär problem i framtiden istället att det inte är värt det. Alla som har jobb går liksom på ledigt ofta 2 månader innan förlossningen, och jag ska glida mig till skolan fram till sista dagen. Det som är frustrerande är att alla lektioner min grupp är uppskriven på är obligatoriska, så har liksom inget val iprincip. Skapande kurs, all ära, skitkul de dagar energi finns! MEN. De dagar energi inte finns så tar det kraftigt emot. Men vetskapen att en något så mycket värre rest istället troligen hänger över en, när jag dessutom är ännu mer gravid, gör att jag biter ihop.
 
Hade det inte varit obligatoriskt hade jag helt enkelt varit hemma så galet mycket mer. Sover väldigt dåligt på nätterna, utmattad och illamående på mornarna, huvudvärk dagligen, förstoppning, kraftiga svettningar till attack titt som tätt (fick just ta av mig naken upptill för jag blev så överhettad, svårt att göra på skolan ha), yrsel och värk. 
 
Är i v.37 nu och har fått någon konstig svidande känsla mitt på magen mellan brösten. Känns lite som solexem, svider så fruktansvärt mycket att jag helst inte har något där, men måste ju ha kläder haha. En till sak som sker dagligen är att jag måste snyta mig och alltid är det härliga snoret beblandat med blod. Vet inte om jag nämnt det förr men näsan är väldans känslig nu som gravid, både att en alltid känner sig lite förkyld, samt att det alltid är blod inblandat. Något positivt med natten var iallafall att jag hade molnvärk och ilningar. Inte haft det förr under natten då jag legat vaken. Ja, när en är gravid är väl enda gången molnvärk känns som något positivt; i detta fall händer det ju något mer kroppen som visar på att förlossningen närmar sig. Kanske inte med stormsteg, men ändå. Minsta lilla "tecken" är underbart. 
 
NU måste jag kila till skolan. Peppigt inlägg, not haha

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2015-04-29 11:36:25

Kämpa kämpa! Skickar lite energi här över internet. Trösta dig med att det inte alls är vanligt att man går 2 månader innan! 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela