S K O R P I O N S O L A R

Och ibland dyker de upp

Publicerad 2015-08-26 23:50:54 i Graviditet,

...dessa obeskrivligt fantastiska dagar. De dagar som ger oss tid för varandra, som ger oss lugn, som ger oss sömn, som ger oss bus och lek, som ger oss plats för så mycket kärlek. Idag var en sådan fin dag. Trots sjukstuga i hemmet så har hela familjen upplevt en känsla av harmoni. Jag har hunnit beställa nya träningleggings då mina gamla valt att springa sin egen väg (troligtvis flydde de från min garderob för att jag inte var rolig nog att ta med dem ut tillräckligt ofta) samt en träningsjacka på rea så nu ser jag verkligen framemot att börja röra på kroppen lite mer. Barnvagnspromenad i lagom fart och inte allt för långa var råd från sjukgymnasten vilket blir en bra start för denna slitna kröpp. Jag hann även med mitt allra första "träningspass" (ligga på golvet och spänna magen i olika positioner iprincip, ser galet enkelt ut men är behövligt för att stärka de inre musklerna som glidit isär under grav. och trots dess simpla syn så var det tufft för min mage haha helt sjukt...) Igår skurade jag lägenhetens alla golv så att tända ljus, dricka hemmagjort te (river ingefära och kokar det med jordgubbar som jag sedan mosar och citron, några squeez honung sen klartt, skitgött för en som inte dricker te (Pär) men behöver få i sig pga sjukdom) och käka popcorn var galet mysigt ikväll till idol. Ja ni fattar, harmoni! Hedvig har inte feber längre (tar i trä) och har sovit mycket bättre än igår. Jag och Pär har påbörjat en ny serie och har tillochmed hunnit pussa varandra flera gånger idag UTAN att det var i förbifarten; en-halv-puss-på-mun-resten-på-kinden-och-i-håret-och-avslutningsvis-i-luften, YAAAAY! 

Hedvig som gillar att sova inbakad sov här nedan på fotot väldigt gott utan att vakna till och vara orolig, i tre timmar. Den stunden är väldigt värdefull för mig som mor där jag kan återfå lite energi, och när hon sover så gott kan jag till hundra procent utan att bli avbruten fokusera och slutföra något annat, i detta fall beställa kläder. (När hon annars har oroliga sömnperioder blir den redan virriga mammahjärnan otroligt trög och projekt jag påbörjat kan ta miljoner timmar att slutföra."ööö vänta få se nu, vad höll jag på med??" )Direkt jag var klar vaknade hon och då var jag så sjukt på g igen för att gosa pussas och mysa med min goa Hedvig❤️
Serien vi börjat se heter Wentworth, svinbra. 
Ja, jag har förresten till och med hunnit med en lång dusch så håret är sådär lätt, lent och godoftande igen istället för tungt, stripigt och smutsigt haha
Denna dag, wow. 
Godnatt! Hoppas er dag varit på prick lika bra!

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2015-09-01 10:39:03

Åh, vad du är fin!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela