S K O R P I O N S O L A R

Mission tömma kyl och frys

Publicerad 2016-04-22 12:00:20 i Graviditet,

Eftersom vi flyttar från vår lägenhet som vi ska hyra ut i andra hand, nästa helg, så har vi nu ett mission att lyckas tömma kyl och frys utan att handla hem så mycket annat. Jag som haft stora problem med fantasin i köket sedan Hedvig föddes (kanske för en aldrig riktigt har tid att drömma sig bort kring goda maträtter) ser detta som en extremt stor utmaning. Men shit! Började stort med en skitgod räkpaj! Hade räkor i frysen wow! Redan igår; dag två; kände jag OMG vad ska vi göra idag för middag?! Fann fyra potatisar, morötter, mjölk och ägg i kylen, broccolioch fisk i frysen. Slängde ihop broccoli, potatis, morotsmos och till det torsk i äggsås. Skitgott ju! Gjorde en sås till Hedvig utan salt och en rejält saltad till mig och Pär. Så glad att hon gillade det!!!! YEEES! 
Blev två burkar över till Hedvig, varav hon slukade den ena till lunch idag. Yey!tack å lov ska jag ut och äta ikväll så slipper tänka så mycket haha! Men på något vis gillar jag denna utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela