S K O R P I O N S O L A R

Ni vet känslan?

Publicerad 2016-04-22 14:33:03 i Graviditet,

När du latjat på, lekt och roat barnet gärnet utomhus och haft världens bästa dag. När du tillslut inser att dina ögon går i kors och när du passerar ett fik och ser ett foto på kaffe och känner hur munnen skapar ett helt hav pga att den vattnas så mycket. När du nästan lubbar hela vägen hem för att söva det trötta barnet för att därefter kunna avnjuta din på tok försenade första kopp kaffe denna dag. Bara tanken på att kaffet ska möta din tunga gör dig knäsvag. Du kommer hem, lägger barnet i vagnen på ballis och barnet somnar på fem minuter utan minsta protest. Du går in, kastar en glödhet blick på kaffet men slänger i samma veva en tanke åt att "barnet kanske är hungrig? Barnet måste få i sig någon annars kommer barnet vakna inom 15 minuter, ska jag? Ska jag inte?" Eftersom sövandet gick så smärtfritt så tar du en chansning och fixar välling, smyger ut och byter ut nappen mot vällingflaskan. Boom. Det är då det händer. Barnet öppnar ögonen, börjar sparka och latja, ger tecken på att göra nr två så jag måste ju kolla, happ nej falsk alarm. Happ. 1h senare av vyssande och sjungande på balkongen håller mammans hjärna kropp och hjärta på sprängas av kaffesug och ungen börjar närma sig John blund igen. Alltså. Aldrig mer ska jag tro jag är ett geni. "Det är nog lugnt" JO TJENA 
NU SOVER barnet och jag dricker kaffe, äter choklad och håller på bli en människ igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela