S K O R P I O N S O L A R

hej dagboken

Publicerad 2016-02-14 10:55:43 i Graviditet,

ja hallå! För några dagar sedan hade jag systerbarnen Bellali och Hugo på besök. Tog då fram kameran och filmade dem lite när vi frågar om deras framtid (vi är jag och mamma). Har börjat med ett litet projekt då jag vid tillfälle filmar mina syskonbarn och interjvuar dem lite, för att sedan göra en film av allt som de ska få se när de tar studenten eller fyller 18 eller något sådant. Skitroooooligt! Får se om jag lyckas hålla denna plan vid liv bara! De vet ju dock inte varför jag ibland filmar osv, det kommer bli en överraskning för dem sedan helt enkelt. 


Men när jag tog fram stora klumpen till systemkamera för att filma insåg jag att det fakriskt blir väldigt bra kvalité. Den duger ju så länge till vi har råd att unna oss en mindre kamera. Ska fasen filma hedvig mer nu!!! Kanske till och med lägga på min youtube-kanal och visa ett å annat klipp här ibland? vem vet vem vet. 
 
Igår var jag och P ute och åkte snowboard medan lillan var hos Petra (min kompis och "syster" då våra föräldrar är ihop). Efter vi lekt klart i snön åkte vi till Petra och käkade tacos och mös. Så himla mysigt med HUS! Jag får alltid sånt enormt sug efter ett eget hus då vi besök dom. Gärna i närheten av dom också. Älskar att hänga med Petra och vore undebrart att kunna göra det mer ofta och spontant. Dessutom älskar vi båda att tex köra skoter vilket vi gjort hela våra liv tillsammans med våra föräldrar. Så att få fortsätta med den traditionen fast nu med oss själva bakom styret vore så kul. Måste få Pär att acceptera Vännäs (där hon bor, pappa bor också där och syster Malin bor också åt det hållet).

Nåväl, snart kommer min vän Ella hit! Vi läste på gymn tillsammans och hon har träffat hedvig en gång då hon var beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeebis, så det blir KUL! Skriver på datorn så därför blir det intwe så mycket bilder
Bellali och Hugo försöker lära Hedvig att krypa
mamma fotar mig och jag tycker jag är hemskt lik syster K.
 
Ska visa lite böcker vi köpt till Hedvig framöver. JIPPI så glada vi alla blev när vi fick bokleverans! Perfekt! Hon diggar böcker.
 
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2016-02-14 23:44:02

Jaa, vi får väl också flytta dit då Oskars vänner med barn (Strandis och Matilda) bor där och Anneli och jonathand ska flytta dit då de köper hus. Sedan ni då. Vips är vi 4 familjer som känner varandra

Svar: Det är ju helt perfekt!
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela