S K O R P I O N S O L A R

"Ni mammor är så stressiga"

Publicerad 2016-02-07 20:45:27 i Graviditet,

Huuuuuh! Finns det något som gör att jag suckar högt så är det sättet människor behandlar småbarnsföräldrar. Herrejissus. Detta något jag inte reflekterade över förr men som jag såklart upplever idag då jag är en av dom. Två exempel: 
1. Att folk tränger sig framför ens vagn. Liksom hej jag ska också in i gallerian, du behöver inte pressa dig förbi längs sidan av vår vagn! Jag hade nämligen inte planerat stå här vid ingången hela dagen även om ni kanske trodde det var min plan då jag ändå är mammaledig och "har all tid i världen" 
2. Var på Ica och släppte förbi en tant före mig i kön, varpå hon ger respons på följande vis "jasådu. Ni mammor är ju så stressade nu för tiden (suck)" där kände jag bara what!? Det är alla andra som ser oss som någon jävla pelare och trycker sig förbi oss hela tiden, undra vilka som upplevs mest stressade. Eller om vi nu är en aning stressade så är det så konstigt?! Vi har liksom ett barn som kanske bajsat i blöjan vilket skapar svi på stjärten om det ska vänta, kanske ett barn som till och med bajsade i blöjan sekunden innan vi skulle iväg vilket orsakade försening i den planerade träffen med vännerna, vi kanske har ett barn i vagnen som ska sova snart och som måste hem snarast för att först få kvällsmat, blöja och pyjamas innan sängdags, vi kanske har ett barn som liksom ligger inbäddad i vagnen anpassat för en lång härligt utomhus-promenad i kylan som inte vill dränkas i svett för att en långsam dam som du ska betala med kontanter och kuponger i kassan, detta barn som dessutom fick stå ut lite extra länge inne i butiken då ni damer lunkar fram och täcker gångerna och är i vägen på affären när vi bara som snabbast skulle in för att köpa en banan till mamman (mig själv) som håller på hungra ihjäl för hon (jag) inte hann äta någon lunch nä men visst fine, vi kanske är stressade för att vår vagn inte har plats på bussen vi tänkte åka och så fick vi vänta på nästa och nästa buss för att sedan inse att det är första hållplatsen som gäller för att en ska få plats på bussen och genom det inse att en promenad till stället är enda möjligheten, vilket här innebär försening. Nä men för all del. Klaga på oss, vi värdelösa, stressade mammor (som också enligt denna värld gör allt annat fel (en annan historia) )

Nä jissus kanske måste skriva en insändare och agera ilsken bitter less småbarnsmorsa som hatar på allt som inte anpassas för "såna som oss"😂idag stod jag här på ballis och skulle söva barnet i vagnen. Kände mig ball och tog en selfie yo. Snacka om att jag även här kan störa mig på alla som passerar vår balkong och lever om. Hahaha. Drygaste mamman i stan som önskar att världen enbart passade oss med barn😂😅


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2016-02-07 22:46:01

Haha gud så skönt att även du som verkar vara världens mest positiva person irriterar dig på sånt här! 😄 Jag längtar ihjäl mig att flytta från Stockholm, att åka tunnelbana med barnvagnen är ju ingen hit direkt... Folk som suckar och tycker att man är ivägen fastän man står inklämd i ett hörn. Har laddat upp med så många färdiga lines ifall någon skulle våga sig på att säga något någon gång 😂

Svar: Hahaha! Underbart!😂 att du laddat upp med lines alltså! Resten..... Oh no! Inte OK 😏😅
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela