S K O R P I O N S O L A R

Uppdate

Publicerad 2016-01-29 19:45:13 i Graviditet,

Idag landade Hedvigs nya badbraxor i brevlådan. Dock blev jag osäker hur skyddande dom egentligen är, mja det återstår väl att se 🙈😂och imorse åt vi världens go-lyx-frulle, fredag och allt! Bananplättar! Wow!igår hade vi världens bästa dag, både jag och H. Älskar när det finns saker som roar mor som dotter; gårdagens aktivitet tex. Åkte först till Lisa och hennes dotter tillsammans med Lena och hennes dotter, på plats var även Jossan med sin bebis i magen och Johan, Lisas sambo! Vi chix hinkade kaffe, tryckte godis och kaka, barnen lekte och busade, vi snackade förlossning och svarade likt en panel på frågor Jossan som snart ska föda hade. Alltså shit vad jag älskar att minnas tillbaka på tiden som höggravid, och på förlossningsdagen. Så jävla wow alltså! Längtar till nästa gång! Känns så kul att Jossan och flera andra av mina nära vänner snart ska få vara med om en egen alldeles unik förlossning. Hmm spårar iväg, var va jag?! Jo, vi snackade loss och hade världsbäst dag vuxna som barn. Efter det vandrade jag och Lena med våra döttrar sovandes i vagnarna till nästa tjej-häng. Matilda bjöd på hemmagjord pizza och där var även Frida, Marlene och Ellen. Ahhhh vad najs! Kidsen latjade på sina plädar och vi andra snackade ikapp och slevade pizza! Ibland går liksom bara veckorna en efter en utan något större häng såhär, jag nästan förtränger hur schysst det är. Och så kommer dagen som igår då en tar ikapp och träffar flera snäckor och gud så fantastiskt roligt det kan vara! Det behövs! Girls girls girls! Sedan jag blev mamma är det dessutom så jäkla (!) roligt att dejta andra mammor. Plötsligt lever en liksom i en helt ny värld och att ventilera, dela tankar, erfarenheter och åsikter med någon i samma situation är så jäkla kul! Kaffe har dessutom blivit någon form av megadrog för mig och att det alltid ingår i dessa häng gör ju inte saken sämre 😅👍 Jo gårdagen var YES och denna dag var också YES. Hann dejta två av mina tre systrar vid olika tillfällen och blev bjuden på lunch av den ena och semla av den andra. Älskar att vara fattig lillasyster ibland 😎🙈
Systerdotter Ingeborg tycker kusin Hedvig e lite tokiiiig som vill ta ekorrn från tröjan☺️❤️
Hedvig har förresten börjat med något crazy och det är att lägga saker för ansiktet sedan sprattla med benen och vifta på armarna. Hon gör det DIREKT hon får chansen. Haha! Så sjukt. Sedan tar hon bort saken för fejset efter lagom lång tid gått haha.... Herregud. (Tror jag berättat om detta i ett tidigare inlägg!) Idag fick hennes socke agera lämplig kandidat för den udda leken. Jag bytte blöja på tösen och böjde mig ner för att plocka upp något, nästa sek såg hon ut såhär bustroll!!!
Nu sover kiddo och jag och sambo ska ha något form av fredagsmys, trots att båda är dödens trötta 🙈 Ligga å fisa i soffan är också fredagsmys!




Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2016-01-30 00:19:26

Trevlig dag😘Lill bus trollet😘

Postat av: Linda

Publicerad 2016-01-30 08:22:48

De håller tätt! ☺ hade ett par imse vimse-byxor till Jamie förut, blev också skeptisk när de kom men de funkade utmärkt! 😊

Postat av: Isabelle

Publicerad 2016-01-30 21:39:48

Vi kör också på imsevimse, funkar prima!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela