S K O R P I O N S O L A R

Alltsåååååå

Publicerad 2016-03-09 07:48:52 i Graviditet,

Hur häftigt är inte allt som väntar. Jag älskar detta! Jag älskar denna förväntansfulla tid innan! Jag älskar tanken på att snart börja packa. Jag älskar att ha saker, större än vardagliga, inplanterade. Liksom hela vardagen blir så mycket gladare av att ha något lite extra att se framemot. I april åker vi till fjällen två gånger sedan Stockholm sista april över natten för att därefter tuta till Italien i typ 11 dagar. Därefter hem till Umeå, ta vårt pick och pack till tärna dupa det där, sedan direkt vidare till lofoten och andra magiska ställen i Norge i en vecka typ! Sedan slutligen till tärna för att vara lediga tillsammans där en vecka innan verkligheten i det "nya livet" i tärna börjar på riktigt för sommaren. Verkligen varje punkt känns helt fantastisk! Här var vi på en strand bara familjen på tre, förra sommaren. En sommar även då med många äventyr men lite stressfaktor över det hela då lillan var så ny och mycket handlade om att alla ville träffa henne.  Denna gång inviger vi sommaren med en resa bara vi tre, för att därefter flytta till naturen, vi tre. Sedan om vänner och familj väljer att hälsa på oss är bara roligt!! 

Jaha! Annars då?! Livet liksom rullar på, fullt upp med diverse som ni kanske förstår! Hedvig blir bara roligare och roligare, är det ens möjligt! Hon kryper med sin egen lilla stil och vill allt mer stå också. Skönt för ryggen, najjjj haha!:) men det är skitkul! Hon gillar att busa på ett helt annat sätt nu än innan, hon blir alltid skitglad då tex jag eller Pär kommer hem/kommer in i rummet då hon sovit osv. Skitsöt liten skrutt. Hon gillar att riva det jag bygger och "pratar" mer och mer. Kopplar liksom allt på ett annat sätt, att hennes sätt att låta påverkar hur vi agerar, att hennes sätt att agera påverkar hur "vi låter" (tex att "river jag mammas torn kommer hon låta på ett sätt jag gillar nejnejnejjjjj
Svårt att förklara då tankarna är lite på jobbet (snart framme med bussen) men det händer (såklart) grejer hela tiden och det är verkligen skitkul! Här har hon ätit spagetti och köttfärssås. Frågan är hur mycket hon fick i sig. Haha. Och frågan är var haklappen är?! Sista frågan är om jag trodde mig ha koll på läget?! Tydligen inte😂❤️



Kommentarer

Postat av: Elin F

Publicerad 2016-03-09 18:32:29

Vad är det ni ska göra i Tärna och hur länge ska ni bo där?? Nyfiken! :) Kul att H börjat krypa förresten!! 👏🏼👏🏼 Kram

Postat av: Elin F

Publicerad 2016-03-09 18:32:30

Vad är det ni ska göra i Tärna och hur länge ska ni bo där?? Nyfiken! :) Kul att H börjat krypa förresten!! 👏🏼👏🏼 Kram

Postat av: Elin F

Publicerad 2016-03-09 18:32:31

Vad är det ni ska göra i Tärna och hur länge ska ni bo där?? Nyfiken! :) Kul att H börjat krypa förresten!! 👏🏼👏🏼 Kram

Svar: Vi blir där till att börja med slutet på maj till sista augusti! Pär ska jobba med ambulansen och jag ska vara mammaledig och mysa sönder med Hedvig! Utflykter och allt vad det innebär!:)
Evelina Sandström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela