S K O R P I O N S O L A R

Det kittlas i kroppen

Publicerad 2016-05-23 08:46:49 i Graviditet,

Okej, nu är vi på plats. NU har vi flyttat! Det vi planerat för i månader, det som styrt våra liv senaste tiden, äntligen. Trots att det är en aning kaos här i "stugan" (är en lägenhet men känns som en stuga) för tillfället så känner jag en sådan ro, sådan lättnad! Så skönt att vara på samma ställe nu och ha ett hem. Att vara couchsurfare var charmigt men lite tufft med en Hedvig som är lite sjuk osv. Hon behöver nog ett å samma ställe för ett tag! Det sprätter i kroppen på mig. Jag vill göra allt direkt men måste shåååå mig, måste ibland unna min kropp lite vila. Vart har vi då flyttat? Jo till Tärnaby! En mysig by? Håla? Byahåla?😂 litet samhälle?! Vem vet! Google säger "tätort och kyrkby" okeeeej. Ah men ni vet ett ställe rätt nära Norge, med fina fjäll och vattendrag, frid och fröjd! Så sjukt härligt! Livet har ju på senaste varit väldigt hetsigt och därför är det obeskrivligt skönt med detta lugn som attackerade direkt vi kom fram igårkväll. För er som verkligen vill veta men inte vet; där den röda pricken är bor vi!och google visar bland annat dessa bilder på Tärnaby. Sommar som vinter. Vackert eller hur?! Bland det bästa är lugnet utanför hemmet, fåglar som sjunger, annars vara vind och inte något annat oväsen. Älskar att vi bor på bottenplan så vi har liksom en möjlighet till uteplats. Hedvig sover i röda vagnen på bilden exakt precis nu. Och där sitter jag i soffan just precis nu! 

Hur har vi då hittat detta hem? 
Jo vi mailade folk som hyr ut sina lägenheter och  stugor veckovis i hopp om att någon vill hyra ut till oss en hel sommar. Så då fick vi napp om detta boende! Möblerat men ändå med endel tomma lådor och garderober att fylla. Tog dock med oss på tok för mycket så när vi tutar till Umeå inom en snar framtid får det åka tillbaka. Alltaå vafan haha, igår när vi i all hets bara ville iväg, drog vi då till vårt förråd i Umeå för att lasta släpet. När vi därefter kom fram till Tärna upptäckte jag att vi på något vänster fått med mitt jätte-gosedjur från då jag var liten, som är ett lejon. Alltså what! Han har INTE plats att bo här med oss! Haha. Bara så komiskt. Han hade väl fått nys om att familjen skulle sticka och ville haka på! 😂

Älskar att jag äntligen "har tid att blogga igen". Nu kommer jag vara mer aktiv igen! Välkomna tillbaka alla!❤️🍒❤️🍒Hedvig älskar saccosäcken som finns här! Sååå mysig 

Kommentarer

Postat av: Le

Publicerad 2016-05-23 09:53:32

Haha ååh han ville också följa med juu! Bo i förrådet när man kan hänga med till fjälla??

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-05-26 07:01:19

Hahaha fick cik följa:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Umeå, 25 år, mamma till Hedvig född 2015 i juni. Förskollärare som nu är mammaledig och bor i fjällen, Tärnaby med min familj. Älskar att vara mamma, fota, skriva, laga mat, måla, naturen, godis, skratt, familj, köra skoter, smoothie😋 Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela